Concursul ”Lectura ca abilitate de viaţă” - speranţă şi emoţii pentru concurenți

Astăzi la ora 9 la Colegiul Naţional Liviu Rebreanu s-a desfăşurat proba scrisă a concursului Lectura ca abilitate de viaţă. Elevii, repartizaţi în funcţie de nivelul la care au concurat, au intrat în săli în jurul orei 8.30.

În jurul orei 11:30 elevii au început să părăseasca sălile de examen şi să impărtăşească primele păreri. Referitor la subiecte au afirmat că nu au fost deloc grele şi că se așteptau la subiecte mult mai dificile, toţi sperând să ajungă la proba orală care se va desfăşura în ziua următoare. „Subiectele mi s-au părut interesante, mai interesante decât la etapa judeţeană. Am văzut că subiectele nu s-au legat de cartea pe care nu am găsit-o. Sper să mă calific în primii 20” declară Sava Matei din clasa a V-a, Buzău.

Maria Cristina din clasa a VI-a spune: „Concursul mi-a oferit posibilitatea să socializez, să citesc o carte nouă. Mă așteptam să fie subiecte din carte. E prima oară când am venit la Bistriţa, dar aş mai veni. Mi-a plăcut mult Ada Milea”.

Codruţa Nistor, elevă în clasa a VIII-a la Colegiul Național ”Andrei Mureșanu”, Bistrița, spune la rândul ei:”Mi-a plăcut cartea pe care trebuia să o citim. Subiectul a fost uşor, mi-a plăcut că am primit un fragment din Jocurile foamei. A fost acelaşi tip de subiect ca şi la faza judeţeană. Mă aşteptam la un subiect mai greu. Iar momentul Adei Milea de ieri a fost foarte frumos”

Alexandra Csapai clasa a XII-a mărturisește „Am avut o grămadă de emoţii, mai ales că nu cunoşteam pe nimeni. Festivitatea a fost foarte bine gândită, iar surpriza cu Ada Milea mi s-a părut genială, a reuşit să mă facă să uit de emoţii şi să mă destind, iar cartea m-a fascinat”

Profesoara Aurelia Stan, profesor însoţitor al elevilor din judeţul Dâmboviţa vorbeşte despre lectură şi despre concurs: ”Am mai fost la alte concursuri dar acest concept este nou. Atmosfera este foarte frumoasă, iar totul este foarte bine organizat, e ceva interesant. Elevii trebuie să înveţe în şcoală să se descurce în viaţă, să folosească lectura ca şi abilitate. Noi creem oameni cu sentimente şi emoţii, nu nişte roboţei. La şcoala noastră am înfiinţat un club de lectură unde discutăm pe baza textului şi încercăm să trecem şi dincolo de text. Mă aștept ca organizatorii să încurajeze şi să susţină activitatea de lectură care totuşi este costisitoare.”

Pentru elevii participanţi la concurs sunt organizate, începând cu ora 16, activităţi cultural-recreative, iar în jurul orei 20 vor fi afişate rezultatele la proba scrisă. Mâine pentru primii 20 clasaţi mâine va avea loc proba orală a concursului.

Florina Vidican, XI I, reporter de liceu la ziarul CNAMonline

Lacrimi, zâmbete, dezamăgiri, entuziasm - primele impresii după proba scrisă

În jurul orei 12 participanţii la proba scrisă a Concursului Naţional „Lectura ca abilitate de viaţă” au ieşit unul câte unul din sălile de examen. Unii elevi erau mai satisfăcuţi ca alţii, dar din nefericire, printre ei se află şi concurenţi care au părăsit sala în lacrimi, dezamăgiţi, din diferite cauze.

Toderaş Silvia din Cluj a declarat că subiectele i s-au părut ciudate, dar simple pe de altă parte. La subiectul întâi nu s-a descurcat după aşteptările ei, dar este convinsă că va fi una dintre cei 20 de elevi care vor intra la proba orală.

O altă participantă, Georgescu Ilinca din Bucureşti, a spus că subiectul i s-a părut de un nivel mediu,”nici prea greu, dar nici foarte uşor”. Concurenta susţine că la al treilea subiect s-a descurcat cel mai bine, deoarece în sesiunea de pregătire a insistat mai mult pe subiectele de genul acesta. „Am şanse mari să trec mai departe şi îmi este frică de proba orală, deoarece mă emoţionez când vorbesc în faţa mai multor oameni”, declară eleva.

Rezultatele probei scrise la Concursul Naţional „Lectura ca abilitate de viaţă” vor fi afişate în această după-masă, începând cu ora 20:00, la Colegiul Naţional „Liviu Rebreanu” si la Colegiul Tehnic Infoel .

Iulia Kontra, X B, reporter de liceu la ziarul CNAMonline