De la Bucureşti, în ţinutul Bistriţei

Laura Maria Agapin, inspector al ISMB şi secretar al comisiei, a fost prezentă la Colegiul Naţional „Liviu Rebreanu”, iar ziua de vineri, 7 iunie, a avut pentru ea o dublă însemnătate: proba scrisă a concursului şi ziua sa de naştere.

La întrebarea: „Ce şi-a propus să realizeze acest concurs?” aceasta a declarat:”Scopul principal este acela de a corela experienţa de viaţă a elevilor cu informaţiile lor legate de lectură, prin îmbinarea elemetelor din viaţa reală, cu orizontul lor cultural.” Ea nu consideră cerinţele subiectului ca fiind dificile: ”Subiectele sunt, mai degrabă, creative, dar nu dificile. Singurele provocări se găsesc la nivelul creativităţii şi al înţelegerii textului.”

În ceea ce priveşte aşteptările participanţilor şi, totodată, ale cadrelor didactice, pentru care formatul şi concursul în sine au fost elemente de noutate, aceasta a spus: ”Concursul este un suport, atât pentru elevi, cât şi pentru profesori, întrucât îmbunătăţeşte capacitatea de cunoaştere şi înţelegere a textelor, dezvoltându-le flexibilitatea în abordarea textului. ”De asemenea, ea a spus că se aştepta la impactul mare pe care l-a avut concursul, fără doar şi poate, acesta promovând cititul, abilitatea de a face lectura a ceea ce se citeşte şi ideea de a gândi „în afara cutiei. Noutatea e pe toate planurile, iar, în ceea ce priveşte elaborarea subiectelor, acesta nu e un aspect atât de simplu pe cât pare.”

În urma interviului Laura Maria Agapin a declarat că speră ca, pe viitor, impactul Concursului „Lectura ca abilitate de viaţă” să fie unul şi mai mare şi să atragă şi mai mulţi participanţi, doritori de afirmare.

Anca Simona, X A, reporter de liceu la CNAM online